Lördagen blir söndag

Våra söndagar brukar alltid vara fixardagar där jag skriver inköpslista, åker och handlar mat och sedan lagar allt för veckan. Men nu blev det idag istället, känns nästan som jag fått en extra dag på helgen! Jag har fixat lunchen för nästa vecka som blir tonfiskbiffarna med haricot verts och sallad, middagar som blir chili och det blev hela fyra versioner av chilin! En med svarta bönor, en med kidney, en med kikärtor och en med vita. Får se vilken som blev bäst! Jag har även fixat efterrätter som blev ett nytt nyttigare recept på äppelkaka. Kan återkomma med receptet om det blev gott.
 
Bästa av allt var att kunna plocka chili och grönsaker från odlingen på balkongen. Kändes bra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0