Kryddiga tonfiskbiffar

Igår testade jag att göra ett recept på tonfiskbiffar från Fanny Roethlisbergers blogg (ni hittar hennes orginalinlägg här). Eller jag gjorde dem i söndags och ställde in i kylen över natten och igår kväll var det bara att steka upp dem lite snabbt tillsammans med halloumi. Så gott och enkelt!
 
Kryddiga tonfiskbiffar
2 burkar tonfisk i vatten (185g/st)
1-2 pressade vitlöksklyftor
2 msk sweet chili sås
1 tsk sambal oelek
1/2 dl äggvita
1 msk fiberhusk
en nypa salt
olivolja till stekning
 
Blanda ihop alla ingredienser och forma till biffar. Lägg på en tallrik med plastfolie över och in i kylen (jag hade dem som sagt över natten). Sedan är det bara att steka i lite olja tills de fått fin färg.
 
Innan de åkte in i kylen 
 
 Middagen är serverad! Jag orkade bara två biffar så har middag kvar till ikväll också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0