I Torremolinos

Skriver en kort hälsning från Spanien! Om jag lyckas det vill säga, internetuppkopplingen här är inte den bästa och jag har ingen lust att sitta och krånga med datorer när jag bara vill vara ute i solen och njuta.

Hoppas ni har varmt och soligt hemma i Sverige också, just nu varierar vi dagarna med att ligga på stranden och ligga vid poolen. Och testa massa mat (mycket onyttigt kan jag säga!).

Semester

Nu sitter vi vid gaten och väntar på det första flyget som tar oss till Munich där vi ska byta och sedan fortsätta mot Spanien. Några dagar med strand och förhoppningsvis sol ser jag fram emot :)

Åt den här frukosten på flygplatsen...aldrig igen. Hemsk kvalité på maten :/

Tidig födelsedagspresent

I förra veckan låg det en överraskning i brevlådan, en tidig födelsedagspresent! Jag fick ett par jättefina kilklackar av min mamma, tack så jättemycket!

PS. Älskar Yukis uttryck i bakgrunden :)

Lunch i Gränby centrum

Kylen ekade tom hemma idag och jag kände inte för att laga mat så jag väckte tibbe vid tolv och så åkte vi iväg till Gränby centrum.

Jag var lite orolig att hitta något "okej" att äta men så hade de grillad lax med potatis. Lyx till lunch!

Fitnessgalan 2014

Nu sitter jag på tåget på väg hem till Uppsala igen. Vilken dag jag har haft!

Frida hämtade upp mig vid nio imorse och sedan blev det biltur till Globen och Stockholm i värsta spöregnet. Det som inte skulle regna idag! Väl framme så gick vi in på Fitnessgalan och jag måste säga att jag blev lite besviken på storleken. Kändes ungefär som en fjärdedel av storleken på Fitnessfestivalen i Göteborg och det fanns inte mycket kläder.

Men vi hade riktigt kul ändå! Vi gick och smååt och testade alla möjliga sorters bars, bcaa och proteinpulver, tittade på allt som fanns och träffade både Alexandra Bring, Ako Rahim, Hero från Gladiatorerna och så såg jag Ellen från Fitspooration.

Vid tre började Grand Prix och då åkte jag in mot stan och mötte upp Tibbe för en såååå god hamburgare på Flippin Burgers. Vi fick stå en timma i kö för att få ett bord men maten smakade extra gott då ;) Till det en shake av Ben & Jerry glass....mmmmm...

Nu är vi bra trötta så ska bli skönt att komma hem och slappa i soffan.

SATS nya flashiga kort

Nu kan man äntligen gå in även om det inte finns någon receptionist!

Dante är kastrerad

Yes, igår förlorade Dante sin manlighet. Det var lite halvt oplanerat för jag hade inte planerat att göra det förrän i juni men eftersom alla mina löpar tävlingar fick ställas in så hade jag lite extra tid.

Vi lämnade in honom på morgonen till veterinären, jag har alltid lika dåligt samvete när det kommer till kastrering. Jag vet att det måste göras men jag känner mig så elak som utsätter katterna för en operation som kan orsaka komplikationer när de litar på en. Men allting gick som tur var bra.

Vi hämtade honom igen vid lunch och han var redan som vanligt då. Inget vinglande eller illamående utan bara lite trött och så hade han stora tefats ögon. Yuki var extremt nyfiken på honom och skulle följa efter och nosa hela tiden men hon var i alla fall snällare än Hunter som jag kommer ihåg fräste när vi tog hem henne efter hennes kastrering.

Resten av kvällen gick åt till att hålla koll på katterna och hålla Dante borta från att rengöra sina privata områden. Enklare sagt än gjort...

Buren har blivit det nya "it" place att sova i sedan vi tog upp den igår.

Vinter för en natt

Det var ett tag sedan jag skrev här nu men det har varit fullt upp. Då gäller det att prioritera det viktigaste så man orkar med vilket för mig är träning, mat och sömn. Det sistnämnda har det blivit en del slarvande med så det var riktigt skönt att kunna ta en ledig dag idag då jag bara gjorde det jag kände för.

Det blev inget partyande på valborg, att sitta och dricka i parker är något som jag kanske gjorde för tio år sedan men nu tycker jag det är mycket mysigare att mysa på soffan med tibbe istället. Vilket jag också är glad att vi gjorde med tanke på snöovädret som kom på kvällen. Kan ju tänka er mitt uttryck när jag såg snön...och det fortsatte hela natten och slutade inte förrän jag gick till gymmet morgonen efter.

Nu är som tur var snön borta igen för imorgon bitti ska vi till veterinären med Dante.