Protein pannkakor

Jag har testat att göra protein pannkakor i helgen. I lördags testade jag ett recept som blev ett katastrofalt fail men igår testade jag ett annat recept som jag moddade lite och tyckte de blev väldigt goda. Jag använde ett recept från FitbySam som bas.
 
Protein pannkakor
3 äggvitor
1/2 dl glutenfri havremjöl
1 skopa One Bake
1/2 msk fiberhusk
1 dl mandelmjölk
1 tsk bakpulver
 
Jag vispade ihop allt och stekte 1/2 dl smet åt gången i lite smör. De var enkla att vända och blev riktigt goda och frasiga. Jag serverade dem med färska jordgubbar, riven kokos, jordnötssmör och lite chokladsås. Det här kommer jag definitivt testa igen! Hade varit intressant att testa att göra dem med smaksatt protein.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0