Recept: Kryddiga köttbullar

Jag hittade ett recept på Kenzas blogg förra veckan som jag kände att jag var tvungen att testa; köttbullar med gräddsås! Jag älskar köttbullar och brukar göra en ganska enkel variant med bara ströbröd, mjölk, lök, salt och peppar så jag blev nyfiken när denna bara hade lök och sesamfrön och sedan massa kryddor.
 
Jag tyckte de blev jättegoda! Ganska spicy men det var gott med lite kryddstarkt när jag serverade det med mungbönspastan. Vi la även i svamp i såsen och jag tror för nästa gång att det blir ännu mer svamp. Jättegott!
 
 
Recept
 
Köttbullar: stekt finhackad lök, nötfärs, vitlök, sesamfrön, salt, peppar, paprikakrydda, timjan, oregano och cayennepeppar.
 
Gräddsås: hackad lök, svamp, matlagningsgrädde, kalvfond, soya, peppar och cayennepeppar.
 
Detta serverade jag med mungbönspasta och en liten sallad!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0