Paleo bröd och pannkaka

För den här veckan ville jag testa lite nya recept så fick bli en bananpannkaka till frukost och bröd som mellanmål/tillbehör. För de som känner mig kan det tyckas konstigt att jag gör något med banan eftersom jag ogillar det så mycket att det är snäppet på en fobi men jag kände att jag ville ge det en ny chans.
 
Jag följde ett recept från Under vårt tak men tog endast fem ägg, öste på med kanel och hällde i lite kardemumma också. Jag åt det med äppelkräm (samma som förra veckan), blåbär, hallon, jordgubbar och en liten klick kokosgrädde. Tyvärr smakar det fortfarande banan och det vände sig i magen när jag åt det imorse men för någon som gillar banan är det nog jättegott. Ska försöka dölja smaken med ännu mer äppelkräm imorn men tyvärr tror jag fortfarande inte banan är något för mig.
 
Jag gjorde även ett bröd på mandelmjöl och hasselnötsmjöl som jag hittade på Primalisten. Det är tyvärr bakpulver i det men om man bortser från det är det nog det bästa lchf/paleobrödet jag gjort. Smakar helt okej och har inte den där hemska svampkonsistensen som många får. Superenkelt att göra också!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sabine

Tycker allting ser jätte gott ut! Då är jag också en entusiast för allting som är hemlagat ^^

Synd det där med banan :(, du får hitta nåt annat, typ pumpa! Det är snart säsong vettja :D

Svar: Hehe, undrar hur pumpapannkaka skulle smaka? Hmmm...tror inte ens jag kommer ihåg hur pumpa smakar :)
Vinterna

2012-08-21 @ 15:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0