Höst och mys

Det var ett tag sedan jag skrev något nu. Kände inte riktigt att jag hade någon motivation att skriva efter att ha varit bortrest och upplevt så mycket och sedan komma tillbaka till vardagen igen. Men egentligen är hösten min favoritårstid när det börjar bli lite mörkare och man bara vill vara hemma och mysa i soffan med en kopp te. 
 
Så förutom att sitta och mysa under en filt framför filmer så är jag mycket inne på att läsa just nu. Både inspiration och motivation men även mycket matlagningsböcker. Jag tittar även mycket på matlagningsprogram så som Jamie Oliver, Dessertmästarna och Hela Sverige bakar och varje helg blir det något nytt recept jag testar. Det var ett bra tag sedan jag tyckte det var kul att stå i köket men nu har suget kommit tillbaka igen (till tibbes glädje).
 
T ex så bakar jag mig genom Roy Fares bok "United States of cakes". Så mycket gott i den!
 
Massa inspiration!
 
Äppelkaka med kardemumma och kanel, supergod!
 
Chocolate chip cookies - goda men blev som alltid för platta och så hade jag dem inne för länge. Måste testa igen.
 
Brownie med tryffelsås och havssalt. Riktigt mäktig chokladsmak och mättande. Jättegod!

Kommentarer
Postat av: Bing.

Yaaay! Välkommen tillbaka :D. Låter som riktigt höstmysande verkligen ^^! Mmmm den där brownien lät tung och lovande :D!

2014-10-12 @ 21:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0