Händelserik vecka

Den här veckan har varit rena bergochdalbanan i känslor och samtidigt har det varit mycket att göra. På måndagen den 27 oktober firade vi att Dante nu blivit tonåring, han fyllde ett år, kan knappt tro att tiden gått så fort. Vi fick hem honom i januari så vi har haft honom i nio månader....Samma dag var också en mörk dag i o m att Hunter gick bort. Det kan verka lite konstigt att det blev så timat men det var ingen slump. Det var inte huvudorsaken till varför vi valde Dante men det hjälpte beslutet för mig.
 
På torsdagen var det en till konstig dag. Den 30 oktober så skulle Hunter fyllt fyra år. Många jobbiga känslor så det var bra att det var en fullspäckad dag med lunchlöpning med trevligt sällskap och efter jobbet blev det yoga workshop på MCW och slutligen surdegsbröd med ägg och kaviar till middag (bästa maten som finns!) och Silent Hill 4 kväll med Frida. 
 
Fredagen var det Halloween så till min förvåning var det halvdag på jobbet vilket var en glad överraskning. Blev gym eftermiddag och sedan mysa i soffan framför skräckfilm. Vilket leder fram till igår då Tibbe och jag firade våran 7-årsdag tillsammans! 
 
Egentligen är det idag, den 2 november, som vi firar men eftersom vi skulle ut och äta så kändes det mer naturligt att fira igår. Det blev "våran" restaurang "Kött, kök och bar" där vi brukar gå om vi vill lyxa till det och äta gott. Var skönt att komma ut lite och spendera tid tillsammans, vi har varit riktigt dåliga med att gå ut och äta. När vi var bortresta i somras var nog förra gången...
 
Konstig vecka som sagt. Nu ska jag fixa frukost och väcka tibbe så vi kan ha en mysig dag hemma idag. Hoppas ni får en trevlig söndag!
 
Igår bjöd jag tibbe på lyxfika på Ikea för 10 kr :P Bullarna var precis nygräddade så varma och goda! (Orsaken till varför vi var på Ikea var att Yuki spytt ner dörrmattan så vi köpte två nya för 8 kr. Varför ska de alltid spy på mattor?! 18 kr totalt spenderat på Ikea var nog billigaste någonsin för oss.)
 
Storhandlade även på ombyggda Coop Boländerna som fått in massa ekologiskt!
 
På "Kött, kök och bar"!
 
Kantarelltoast till förrätt som vi delade
 
Tibbe tog sin vanliga hjort med potatisgratäng och kantarellsås och jag tog min vanliga oxfilé med stekt potatis och bea, mmmm :) Vi skippade efterrätten och gick hem och myste ner oss i soffan med hemgjord blåpärspaj istället. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0