Semi Marathon de Paris - Förberedelser

Tänkte jag kunde berätta lite om loppet så jag börjar med att berätta lite om förberedelserna innan loppet. Vi anlände i Paris med ett lite försenat flyg (jag sov hela vägen) sent på kvällen på fredagen och sedan blev det RER och metro för att komma till hotellet som låg vid Nation. 

 

Hotellet hade jag lyckats hitta genom ett erbjudande på Campadre så vi fick ett väldigt bra pris för helgen och så låg det endast tre stationer från loppet så det var perfekt. Personalen var jättesnäll och rummen väldigt fräscha. Väldigt små rum dock men det får man nästan räkna med när man är i Paris. 

 

Lördagen började med frukost på hotellet och det fanns mycket gott att välja på fast jag valde bort det mesta. Fick bli ägg och en skiva bröd sedan hade jag med mig min egna frukost i form av havregryn som jag tagit med mig från Sverige. Kan säga att jag fick många konstiga blickar från personalen när min pojkvän bad dem värma upp det, är inte så vanligt med gröt i Frankrike så tur att min pojkvän är fransk som kan förklara lite bättre. 

 

Sedan bar det av till loppets mässa i parken där loppet skulle starta för att hämta min nummerlapp. Usch vad nervös jag började bli men samtidigt spännande! Vi var tidiga så vi slapp alla köer (kom en massa folk efter oss) och efteråt tittade jag runt lite på mässan men fanns inte så jättemycket intressant. Köpte några nya gels som kan vara roliga att testa och ett par löpar shorts från Adidas som kommer bli perfekt när det blir lite varmare. 

 

Under eftermiddagen gick vi runt lite i Paris och njöt av staden och tittade in lite marknader. Vad jag är avundsjuk på deras marknader med all färsk kött, fisk, grönsaker, ägg, ost, sötsaker och sedan loppmarknad på det också. Kvällen spenderades med min pojkvän och hans familj som hade åkt upp till Paris för att hälsa på och heja. Blev dock inte så sen kväll för mig, var tvungen att vara på hotellet tidigt för att hinna stretcha, preppa allt, använda foam roller och sova!

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0