Semi Marathon de Paris - Efter loppet

För att avsluta berättelsen om loppet så kan jag berätta lite vad som hände efteråt. Jag hade som nämnt innan problem med mitt vänsterben redan innan loppet så själva tävlingen var lite av en gamble om jag skulle klara det eller inte. Det gick ju bra medan jag sprang men direkt när jag stannade efter mållinjen...oh my god, the pain. Jag kunde knappt alls stödja på vänster benet, det var som om någon högg mig med en kniv för minsta lilla tryck mot vänster bäckenet. 

 

Jag fick sakta halta bortåt medan jag smsade "help" till tibbe. Tror jag blev stoppad av tre sjukvårdare på vägen men eftersom jag visste att det inte var något allvarligt så var det bara att fortsätta halta. Tog mig nog en halvtimma att ta mig till mötesplatsen som nog bara borde tagit tio minuter att ta sig till. Jag hittade inte dem i början och mobilnätet var nere så det var lite panik där ett tag men till slut så möttes vi upp. 

 

Jag fick hjälp av tibbe och hans mamma att stödja på för att sakta halta bortåt till stationen och ta sig till hotellet. Blev verkligen att strunta i allt som hade med stretch, nerjogg eller foam roller att göra och bara lyckas ta sig till hotellrummet (nog aldrig blivit så glad när vi var där). Jag fick hjälp med en snabb dusch och sedan blev jag nerbäddad i sängen och myste med lite fransk dubbad tv. Blev både resorb, bars och en och annan croissant för att få tillbaka kraft och få bort skakningar och illamående men sedan hade jag inga problem. Var bara benet då såklart...

 

På kvällen staplade vi bort till en restaurang i närheten då jag åt en lite cheat meal för att fira loppet. Vad gott det var med hamburgare! När vi kom hem fick jag även massage av tibbe för mina stackars ben och det behövdes verkligen. 

 

På måndagen hände inte så mycket, jag kunde inte gå någonstans så vi tog det ganska lugnt på hotellet tills det var dags att checka ut. Då blev det bio (engelsk VO) och lite flygplans action med Liam Neeson i "Non Stop" innan vi tog flyget hem på kvällen. Lite bisarrt att titta på flygplans kapning/olycksfilm innan man ska flyga men jag är inte så flygrädd längre.

 

 
 
 
 
Tyckte det var kul att hitta gifflar på bion i Paris.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0