Muskelinflammation och löpförbud

Jag var hos en naprapat på en akuttid bara någon dag innan vi skulle åka ner till Paris som en sista chans att kunna springa loppet. Lyckades få en tid hos Mats på Idrottsskadecentrum mitt i Uppsala och han fösökte hitta problemet i mitt ben, var inte det enklaste, han kände runt och vred och böjde benet men vi kunde inte hitta vart det kom ifrån så jag fick t o m ställa mig på löpbandet för att trigga smärtan. Då gick det snabbt att hitta orsaken.

 

Visade sig att jag fått en muskelinflammation i Gluteus Maximus där den fäster i bäckenet. Great...av allt man kan lyckas få. Men jag sattes på en voltaren kur (2 tabletter 2 gånger om dagen) och totalt löpförbud så skulle det vara okej att springa loppet såvida smärtan inte blev värre och värre under loppets gång. Men han gjorde mig medveten om att jag skulle få springa med smärta. 

 

Loppet gick ju bra men efteråt hade jag väldigt ont i benet så jag bokade en tid hos Ola från MCW för massage. Det visade sig att mitt vänster ben hamnat fel och med all belastning från löpningen hade det bara blivit värre och värre. Han la benet rätt igen men sedan halvmaran har jag haft totalt löpförbud, får inte träna ben och så har jag haltat så det blev inget gående heller. Trodde jag skulle gå mental förra veckan och börja klättra på väggarna av frustration...

 

Idag hade jag återbesök och fick en minst sagt smärtsam massage. Men det var verkligen det musklerna behövde och benet verkar mycket bättre! Jag kan gå normalt nu även om det är lite stelt och så gör det ont att balansera. Men jag har har fått klartecken att börja träna ben igen och sakta sakta försöka springa. 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0