Dystert besked för löpsäsongen

Idag var jag hos Ola igen för att checka benet. Jag tycker inte återhämtningen gått så bra, känner av smärtan fortfarande och det är olika bra/dåligt beroende på vad jag gjort och hur mycket jag rört mig. Springa har jag fortfarande inte vågat mig på så jag var lite orolig. 

 

Jag fick den absolut smärtsammaste massage någonsin av mina ben, jag tyckte förra besöket var illa men det var inget mot det här. Efter massagen blev det en genomgång av ryggen och att knäcka till allt och få det tillbaka på rätt plats. Visade sig att jag hade väldigt stel ländrygg, så pass stel att den hindrade mig för att röra mig som jag skulle vilket hade orsakat problem för höftböjaren och bäcken som i sin tur hade klämt nerver och förhindrat blodflöde till benen. Inte undra på att benen känns som spagetti för tillfället.

 

Slutligen så fick jag höra beskedet som jag länge gått och fruktat. Återhämtningen kommer ta tid och jag rekommenderas inte att springa några fler lopp förrän tidigast till hösten. Det kändes verkligen som sista spiken i kistan och nu känns alla roliga tävlingar och hela den här löpsäsongen långt långt borta.

 

 

Kommentarer
Postat av: Papá

Vilket tråkigt besked Sandra men å andra sidan hade du en viss föraning om detta väl?
Du får ge det tid att läka helt enkelt så får du se att nästa år är du i toppform igen.
Ha tålamod! Skynda långsam:
Kram från oss <3

2014-03-26 @ 08:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0