Ensam kväll

Nu har vi varit hemma ett par dagar i Uppsala igen. Känns fortfarande konstigt att vara borta från storstaden med alla människor, ljud och lukter och istället vara i lugna Uppsala. Uppsala är fint på sommaren, speciellt när det är så fint väder som det är nu men jag saknar alla restauranger och allt liv. 
 
Jag har svårt att sitta stilla länge så idag har jag varierat min dag med att baka, titta klart på säsong fem av gossip girl, sorterat gamla räkningar, börjat gå igenom kläder som jag inte använder längre och slängt ut massa gamla smycken. Kände verkligen hur det kliade i fingrarna efter att få planera och organisera så jag har börjat fila på to do listor för semester och planer inför hösten. 
 
Tibbe är ute ikväll så det är bara jag och katterna hemma. Det är nog det som är bäst med att vara hemma igen, krama om kissarna! Dante växer och ligger nu på runt 4 kg och Yuki är sin vanliga pälsboll. Fortfarande en fatso som jag saknar dock (inte tibbe :P) och det är Hunter. Det var jobbigt att gå igenom alla papper från hösten och behöva gå igenom hela sjukdomsförloppet igen. Det var ungefär den här tiden förra året som han började bli dålig och vi var första gången hos veterinären med honom i augusti. Men jag är stolt över mig själv att jag äntligen tog tag i det. Nu är alla papper sorterade och alla Hunters papper ligger nu samlade längst bak i pärmen så Dante kunde få lite plats.
 
"Prinsessan på ärten"
 
Fluffmode!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0