Äter tillsammans

Vi har flyttat isär matskålarna nu när han är liten och ska ha kattungemat eftersom jag inte vill att det lilla matvraket ska äta upp hennes mat också. Så just nu står Yukis mat på diskbänken där han än så länge inte lyckats komma upp och så står hans mat på golvet. 
 
Jag var lite orolig att Yuki skulle gå och nalla av hans mat hela tiden, det var ju så Hunter blev rejält överviktig men hon visar inget intresse av hans mat vilket är tur. Blötmaten dock har vi nu börjat testa att ge dem tillsammans på golvet under uppsyn. Till min förvåning har detta gjort att Yuki för en gångs skull börjat äta bättre och äter nu äntligen upp sin blötmat. Dante är ju inget problem med, han slänger i sig maten och försöker sedan knuffa undan Yuki för att sno hennes också så därför vi måste stå och hålla koll på dem. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha naaawh så fint! Underbart att Yuki äter bättre nu också, hade inte ens föreställt mig ett sånt scenario :D

2014-01-27 @ 13:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0