Robocop

I fredags var det världspremiär för Robocop och tibbe och jag satt såklart bänkade för att se den. Eller tibbe var väl inte lika entusiastisk som mig men jag ville verkligen se Kinnaman igen. Vi fick veta att Sverige är det första landet som får visa filmen, i en hel vecka innan den har premiär någon annanstans så det var lite högre säkerhet på bion. 
 
Hur var filmen då? Tyvärr var den en besvikelse om man jämför med orginalet men det var en helt okej vanlig action film. Skådespelarna var dock jättebra, Kinnaman fungerade jättebra som Robocop, Keaton passade som lite sliskig CEO och Gary Oldman är ju Gary Oldman :) Det var även en del roliga nyhetsinslag med Samuel L Jackson. 
 
Nog tyvärr ingen film jag kommer komma ihåg i längden men jag somnade inte under den (även om jag var trött) så helt klart godkänd i alla fall. 
 
Nu kan man köpa kaffe på bion i Uppsala! Lite mer amerikaniserat :)
 
Middagen på Texas innan bion: the "beltbuster".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0