Naprapat behandling på Totalhälsan

Jag har ju haft problem med min vänster vad sedan i julas och även om det blivit bättre så har det aldrig blivit helt bra så jag bestämde mig i veckan för att gå till en naprapat för att få det ordentligt tittat på. Frida tipsade mig om Totalhälsan i Gränby Centrum och Wiwie som jobbar där så igår efter löpningen hade jag ett besök inbokat.

 

Vi pratade igenom min situation och så tittade hon på mina ben och testade min balans och böjlighet. Hon tyckte allting såg väldigt bra ut, inga ojämnheter mellan benen och de kunde böjas och vridas som man ska. Det enda är att mitt vänster ben är lite mer spänt, precis som jag trodde, och behövde masseras upp. 

 

Hon gjorde en djupgående massage av vaden som gick helt okej men när hon började på smalbenet...pain from hell! Fick verkligen hålla mig för ansiktet och försöka ta djupa andetag. Det var ju bra massage men jag var helt skakig efteråt. Hon gav tibbe i läxa också att nu massera mig mycket hårdare och köra varannan dag tills allt släpper. Om inte det hjälpt på tre veckor så skulle jag komma tillbaka på stötvågsbehandling. 

 

Det här hjälper ju mitt problem nu men för att undvika detta i framtiden ska jag även fokusera på löpskolning och styrka i benen. Men hon lät i alla fall väldigt positiv att detta skulle försvinna efter ett tag, kan hoppas! 

 

Oavsett smärtan så var jag glad att jag gick. En bra behandling och kände verkligen att mitt vänster ben behövde det. Efteråt belönade jag mig själv med juice och quesadilla på Naked juice bar, mmmm....

 

 
 
Så här snyggt var mitt vänster smalben efteråt :P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0