Frisörbesök Creative Zone

Igår var det dags för ett frisörbesök igen men den här gången kände jag för att testa ett nytt ställe. Frida har pratat så gott om Creative Zone och Gunilla som äger stället så jag bokade en tid hos henne. Hade tänkt göra det vanliga med slingor och klippning men när hon såg på mitt hår sa hon att det har växt ut alldelels för lite för att lägga i nya och det skulle bara slita mer. 
 
Hon verkade ha en väldig kunskap om hår och testade min hårstyrka (som var ganska svag) och jag var visst en hydrofil som behöver massa fukt. Så istället blev det en snabb toning i hårbotten för att få bort den värsta utväxten och klippa topparna. Resten av tiden visade hon hur jag skulle ta hand om mitt hår för att få bättre kvalite och få det att växa mer.
 
Väldigt intressant besök där jag lärde mig massor. Köpte även några produkter som hon blandade ihop för min hårtyp, ska bli väldigt intressant att testa! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0