Tango besök och Odaiba

Något av det coolaste på hela resan var vårt besök på en av de andra Zenimax studiorna, Tango Gameworks! Där jobbar folk som har jobbat med några av mina favoritserier Resident Evil och Devil May Cry så det var en stor ära för mig att få besöka studion. Och att få hälsa på Shinji Mikami var en dröm som kom i uppfyllelse. Jag gick som på moln resten av dagen!
 
De var jättesnälla mot oss. Vi fick en rundtur i studion, spela lite "The Evil Within" som jag verkligen ser fram emot (!!), sedan tog de oss på lunch och slutligen så fick jag även mitt exemplar av Resident Evil 4 signat. Det var en upplevelse som jag kommer hålla varmt om hjärtat länge :)
 
Efter besöket kan jag ju säga att jag var en blandning av mentalt slut men ändå hög på adrenalin så vi gick runt lite i Odaiba området innan vi åkte in till stan igen. Det finns massa coolt designade byggnader där såsom huvudkontoret för Fuji TV och Telcom Center och även shopping gallerior. Vi hann bara med en innan vi åkte tillbaka, men den hade en stooor Gundam staty framför med rök och ljudeffekter. Supercoolt!
 
Lunchgänget!
 
Det var en tvårätters lunch så jag tog kyckling och biff. Kan säga att menyerna endast fanns i text, på japanska, så tur att vi hade hjälp!
 
Shinji Mikami!
 
Det var ett solklart val att få min gamecube version av spelet signad!
 
Gundam statyn
 
Tyckte det här var väldigt smart på toaletterna i shopping gallerian
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0