Löptest

Nu när jobbet har kommit igång igen är det dags att gå tillbaka till rutinerna. Jag får pinsamt erkänna att jag inte tränat alls under semestern...När vi var bortresta så ville jag inte slösa tid på ett gym och jag hade ingen lust alls när jag var hemma. Ska bli intressant att se om man ens klarar att lyfta upp vikterna på gymmet.
 
Men det som är bra med pausen är att mitt ben har fått vila. Allt har känts bra så i helgen blev det ett första test som var en blandning mellan att gå och springa. Det kändes bra förutom träningsvärken så idag blev det ett löptest. Jag sprang 5 km utan att gå och det gick bra. Okej, jag får erkänna att jag har noll kondition kvar för det var fruktansvärt plågsamt men det gjorde inte fysiskt ont i alla fall!
 
Nu efteråt när jag sitter så känner jag den där surrande känslan jag hade i låret i våras när jag inte kunde springa så får ta en dag i taget. Planen är att förhoppningsvis röntga benet imorgon igen och hoppas på förbättring och sedan springa ett kort lopp nästa helg. Det har varit planerat i över ett halvår så jag hoppas kunna springa det. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0