Billiga lunch/after work restauranger

Mestadels av restaurangerna vi var på i Japan var i den billigare kategorin. Jag känner väl inte riktigt för att gå på en fin restaurang efter att ha gått i tio timmar och svettats som en galning utan vill oftast då ha något enkelt och gott. Och det finns många sådana ställen i Tokyo! Jag tror de flesta av dem är gjorda för folk som arbetar i det området så om de kan äta där varje dag så borde maten vara bra. 
 
De fungerar så att det finns en maskin på utsidan eller precis innanför dörren där man väljer mat (har man tur så finns det bilder, annars brukar personalen hjälpa en) där man väljer mat, storlek på portionen (kostar oftast lika mycket oavsett storlek), tillbehör och dricka och så matar man in pengar för att betala. Det här är en till sak att tänka på i Japan, de använder helst pengar när de betalar så många ställen tar inte kort! 
 
Sedan får man kuponger som man ger till kocken som tillagar maten åt en. Oftast sitter alla runt en stor bardisk och så står kockarna bakom och tillagar maten. Det är billigt (ca 40-60 kr), gott och går snabbt! Helst ska man surpla i sig nudlarna också men jag var inte så bekväm med det. 
 
 
Det går att betala maten med sitt tunnelbanekort också om man har ett sådant.
 
 
 
Den dagen tog jag ris med någonting, fläsk skulle jag gissa.

Kommentarer
Postat av: Bing.

Haha vad coolt med maskiner!
I Korea äter alla väldigt ljudligt. Det ska smackas och sörplas eftersom det indikerar att maten är god och uppskattas ;D. Vet inte om det är samma i Japan men fick mig att tänka på det. Har för mig att det är lite gammalmodiga vanor dock ^^.

2014-08-11 @ 11:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0