Första utställningen

På söndag är det dags för Dantes första utställning! Det är Birka Kattklubbs utställning som hålls i Sollentuna i rackethallen som de flesta utställningar brukar vara i. Ska bli spännande, längesedan jag var på en nu så får se om jag kommer ihåg allt. Någonstans i all röra ligger burskynket också...
 
Både Yuki och Dante kommer ha Robert Lubrano från Frankrike så jag slipper i alla fall oroa mig för att de ska upp samtidigt. Jag har aldrig haft honom innan så blir intressant att se vad han säger om dem och ännu mer intressantare att se vad Dante får för första bedömning. Han kommer ställas ut i den yngsta klassen för ungdjur (fyra till sju månader) så vi kan inte få något cert ännu men det är bra träning.
 
I helgen var det dags att bada båda katterna och då fick även Dante sitt första riktiga bad med produkter. Han var jättesnäll och sa knappt ett ord. Lyckades t o m föna honom lite och det har jag ALDRIG lyckats göra med någon katt tidigare. 
 
Det var första gången jag preppade en katt med tabby mönster (Hunter var tigré och Yuki är bicolor) så jag fick gissa lite med produkter och preppning men till helgen så får vi se hur det gick!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0