"Långpass" och veckans utmaning

Igår morse körde jag veckans långpass som egentligen inte blev så långt men är det över en mil så känns det för mig fortfarande som ett långpass. Det var superfint väder och solen höll på gå upp på morgonen. Det blev ett sådan harmonisk känsla när man såg solstrålarna lysa in mellan träden och det var ganska folktomt så det var bara jag och skogen. Älskar det!
 
Jag sprang mot Hågadalen och den här gången var det inga problem att hitta. Jag sprang in i skogen och följde den här gången de lite större stigarna som också var skyltade. Det var lite läskigt att springa i en ny skog så jag kunde inte hjälpa att titta bakåt då och då så jag inte var förföljd men vid den här tiden var det ganska mycket folk ute och flera som rastade sina hundar så det kändes lite lugnare. Jag bestämde mig även för att stänga av min podcast och bara springa...utan musik eller något...för att testa och det fungerade förvånansvärt bra. Jag blev inte uttråkad utan det gav mer möjlighet att titta omkring och bara njuta av den vackra miljön.
 
Jag kom ut ur skogen och började springa tillbaka mot stan och hittade Hågahögen som Frida pratat om. Jag fortsatte in i någon hage och hittade t o m Kung Björns bro! Nu började hela vägbeskrivningen från Frida falla på plats och efter bron var jag tillbaka vid hagarna precis vid Stadsskogen. Så nu vet jag hur jag ska springa för att kunna springa ett varv runt allt! 
 
Allt som allt blev det 13,56 km på 1 timma 31 minuter enligt min Garmin. Det tillsammans med rundan i torsdags och löpträningen i tisdags gör att jag kommer över 22 km och har avklarat veckans utmaning! Nu kommer det nog inte bli något långpass på ett par veckor utan det kommer bli mer fokus på intervaller, backar och milen. Får se hur det går!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0