Kung Björn loppet 2013

Idag har jag sprungit mitt alldeles första lopp! Det var väldigt nervöst innan men sådan är jag alltid. Loppet började klockan tolv men jag var uppe innan åtta och åt en redig frukost så jag skulle klara mig genom loppet men förhoppningsvis inte känna mig spyfärdig. Sedan blev det testa kläder, stretch och foamroller, göra ordning sig och på med lite smink. Kändes konstigt att sminka sig innan ett träningspass men man vet ju aldrig om man kommer med på någon bild :)
 
Tibbe hakade med till loppet så vi cyklade upp genom stadsskogen och ut till OK Linné. Jag var väldigt nervös att ta ut mig för mycket i förskott här så vi cyklade väldigt lugnt och jag gick med cykeln upp för sjukhusbacken from hell. Men det var superväder idag! Soligt, varmt och bara lite blåsigt och halvkyligt i luften. 
 
På plats så steg nerverna och jag förberedde nummerlapp, tidchip och ställde mig i en lång lång toakö. Det fanns bara två toalettern på parkeringen så jag missade uppvärmningen men jag hann med god tid fram till startlinjen. Jag ställde mig ganska långt bak till höger och det var packat med folk. När startskottet gick så kom man inte framåt utan fick stå och jogga på plats ett tag innan det sakta började röra på sig. Tror det tog ungefär en halv km innan det började lätta upp och efter en kilometer var det inget problem att springa fritt.
 
Det kändes verkligen som jag sprang sist av alla. Det var väldigt många som sprang förbi mig i början men jag försökte hålla mitt eget tempo. Jag vet inte om det var för att jag var nervös men jag fick inte ner min puls alls...jag ville vänta tills pulsen låg på 170 men jag kom nog aldrig ner under 180 på hela loppet. Tror jag låg på mellan 180-190 under loppet. 
 
Jag skulle kunna skriva massa om hur allt kändes när jag sprang men de två sakerna som jag kommer ihåg mest var för det första en jättesöt katt som sprang med löparna en bit på vägen och den sköna känslan att jag kom ikapp alla som sprungit förbi mig i början och kunde springa förbi dem under de sista två kilometrarna. Okej, det tredje var hur slut jag var den sista biten för det var backar vägen tillbaka och det var inte kul att kämpa upp för dem...
 
Allt som allt en riktigt rolig upplevelse och jag kom på plats 103 av 127 tjejer i min klass på tiden 1:01:02. Jag är superglad! Innerst inne hade jag velat lyckas springa in på under 60 minuter men jag är inte på den nivån ännu. En sak i taget, målet var som sagt bara att ta sig i mål.
 
Preppade med te, protein grötyoghurt och lite magnesium.
 
 Någon minut innan startskottet går.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: tibbe

\o/

2013-09-21 @ 23:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0