Sista löplektionen med MCW

Ikväll var det den sjätte och sista lektionen med löpskolan. Kan inte påstå att jag var vidare pepp (hade hellre legat och myst i soffan) men man vill ju inte missa avslutningen! Det blev lite löpskola och intervaller med ökande hastighet, från joggning till full spurt. Sedan det jag fruktade...testet. På första lektionen fick vi springa två varv runt gräsplanerna i Fålhagen (2,4 km) som de tog tid på och nu på sista lektionen skulle vi göra det igen för att se om vi förbättrats något.
 
När alla stack iväg så startade jag som vanligt i för hög hastighet, benen kändes möjligtvis lätta men resten av kroppen kände att det där inte skulle gå. Fick sakta ner lite men annars gick det hyfsat. När jag nästan sprungit ett varv så var det inte roligt längre, jag var trött och helt slut och ville mest bara svänga av och springa hem igen. Halvvägs in i sista varvet så kunde jag inte bestämma mig om jag skulle svimma, spy eller bara sätta mig ner och gråta. Hade en inre kamp i mitt huvud som gick något i stilen med "det är bara lite kvar, gör du detta behöver du aldrig göra det här igen". Sista biten tänkte jag what ever, jag var så slut ändå så kunde lika gärna spurta och ta ut mig. Men i mål kom jag! Vi skulle få tider senare men jag hade i alla fall förbättrat min tid med 1 min 30 sek, inte så pjåkigt.
 
Efteråt fick vi vårat löpsteg analyserat och mitt verkar helt okej. Han sa att jag ser väldigt bekväm och säker ut i min löpning så för mig handlar det om att nöta mer intervaller om jag vill kunna springa snabbare och komma ur bekvämlighetszonen. Jag som är så dålig på att pusha på när jag är ensam...måste komma på en plan för att lägga in lite intervaller då och då. Jag gillar mest att bara insupa naturen och lukta på blommorna :)
 
Passade på att ta lite bilder på katterna när jag kom hem.Här är Hunter med mitt pannband runt sig :) Han är inte längre fatso nu när han gått ner till 5,6 kg. Stackarn ser alltid så ledsen ut nuförtiden.
 
Ser ni hur stor Yuki är nu? Kanske dags att hon blir nya fatso :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0