Lördagen

Det var ett riktigt skönt och välbehövt löparpass imorse. Jag vaknade innan klockan, fixade mat till katterna och sedan var det bara att sätta på en podcast (hann med två avsnitt av möt löparen) och dra ut. Det regnade lite då och då och vinden blåste på ganska rejält ibland men det kändes skönt. 
 
Jag hade inte riktigt bestämt mig vart jag skulle men det blev Hågadalen i slutändan. Det gick bra att springa och jag kände att jag kunde ha en högre medelhastighet än jag brukar men jag kunde känna att bak och lår var väldigt stela. Men det gick ändå bra att springa, var bara i den sista biten som det började göra ont i knäna. Antar att jag borde tagit det lite lugnare och så har jag inte skött rehaben så bra i veckan. 
 
Det är mycket småbackar runt Hågadalen och det var perfekt för att köra lite löpskola för mig. Jag håller på att träna på att bli bättre på att bara släppa loss i nerförsbackar och kunna kuta ner. Det är verkligen superkul att bara svischa ner men det kräver en del träning för mig att våga släppa loss. Sedan uppförsbacke träning också, jag känner att jag blivit bättre på att ta korta steg och lyfta benen men jag måste tänka hela tiden på att lyfta huvudet också. Blir lätt att jag tittar ner i backen och lägger mig dubbelvikt vilket gör att allt känns mycket jobbigare. Konstigt att en så liten sak som att titta uppåt kan få det att kännas mycket enklare.
 
Resten av dagen har spenderats i soffan tittandes på The Killing på Netflix. Jag börjar känna mig gammal som tittar på kriminal serier nu men den är riktigt bra och så spännande! Vi var tvungna att titta igenom hela första säsongen och börja på den andra. Lika bra att vila upp sig, jag bara haltar runt just nu ändå. Tror det är hälsenan som spökar igen...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0