Inga mjölkprodukter

Ikväll var jag hos läkaren för att undersöka mina magproblem igen. De senaste veckorna har det ungefär känts som att jag reagerar på allt jag äter. Jag har försökt testa att ta bort olika produkter men det har inte riktigt hjälpt, det har nästan slutat med att jag inte riktigt vågar äta så jag har tappat en del i vikt så nu var det dags att söka hjälp.
 
Vi började med att ta tester för laktosintolerans, mjölkprotein och gluten så får vi se vad det visar. Jag känner mig lite kritisk till det eftersom jag gjort testerna innan men man kan ju utveckla allergier. Det låter ju som det t ex kan vara laktosallergi eftersom magen då blir så överkänslig så man reagerar på allt man äter. Medan jag väntar på svar så fick jag valet att antingen kapa mjölkprodukter eller gluten och då kändes valet ganska enkelt för mig. Så nu i en vecka ska jag inte äta några mjölkprodukter alls vilket betyder ingen kvarg, smör, proteinpulver/bars, korv, choklad etc.
 
Man blir förvånad av hur mycket som innehåller mjölk. Kvällens fika slutade med att jag fick äta en Nakd bar till teet för jag hittade inget utan mjölk hemma.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0