Uppsala Kattklubbs utställning

Jag lever fortfarande! Tibbe var rädd att något hänt mig igår när jag skulle köra för han hade smsat, ringt och facebookat utan att få tag på mig. Men det fanns ingen täckning alls i lilla Östervåla. Min telefon stod på "no service" i princip hela dagen, det hade kunnat vara en zombie apokalyps och jag hade inte vetat om det förrän jag skulle köra hem.
 
Men allting gick jättebra. Jag lassade in allt i bilen vid sex tiden och satte på vägbeskrivningen i iphonens vanliga kartapp och så sa den till mig hur jag skulle köra. Förutom att den absolut inte kunde uttala svenska vägnamn så gick det väldigt smidigt. Jag köpte även en billaddare tlll iphonen så hade fullt med batteri när jag var framme. Yuki pep lite i början under bilfärden men sedan var hon tyst. Jag satte på radion och sjöng med för full hals medan jag körde på landsväg 272 som princip gick hela vägen fram. Det var lite läskigt när vägen blev jättesmal och det var skog nästan ända fram till vägen, var lite rädd för att något djur skulle hoppa fram men inget hände. Använde även farthållaren på bilen som igen måste vara det bästa med hela bilen, vilken lyx!
 
Jag var på utställningen tidigt så hade massor med tid att sätta upp allt och äta frukost. Sibbarna skulle inte upp förrän vid lunchtid hos min domare Sebastian Pruchniak från Polen. Jag kan säga att den domaren var väldigt hård gällande pälskvalité och preppning av pälsen, nog 90% av de han dömde klagade han på pälsen och så även Yuki. Hon hade en jättefin profil och var en normal sibir men som vanligt kunde hennes öron varit bättre placerade. Hon fick i alla fall sitt CAPIB cert så nu är hon blockad för tävling i Sverige (måste ta sitt sista cert utomlands). Hon togs även upp för nominering men förlorade på grund av hennes dåliga pälskvalité...tror jag måste köpa in lite olika medel och testa.
 
Jag satt mitt bland sibbegänget på utställningen och vi hade det jättetrevligt med massa prat och fika. Eftersom jag tagit bilen hade jag äntligen kunnat packa med mig en stol och det var en riktig lyx att kunna sitta. Passade även på när de sålde ut kattsand billigt och packade med mig. Bilfärden hem gick bra men jag var väldigt trött när jag kom hem. Vi åt och sedan däckade tibbe och jag på soffan tidigt på kvällen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0