Fredags träning = fail

Min plan som jag kom fram till tidigare i veckan är att styrketräna tre dagar i veckan; måndag, onsdag och fredag. På måndag och onsdagar kan jag göra det efter jobbet men eftersom man aldrig riktigt vet vad som kan hända på fredag kväll så tänkte jag att jag skulle köra på morgonen på fredagar. 
 
Idag var mitt första försök och antagligen mitt sista. Gymmet öppnar inte förrän halv sju så jag stod där ute redo när de öppnade. Sedan var det en kamp mot klockan, hann inte fokusera på vare sig träning, repetioner, utförande eller att pusha för jag såg bara hur tiden tickade iväg. Efter ett väldigt stressigt pass sprang jag hem en timma senare för att använda foam roller, duscha och klä på mig. 
 
Sedan med andan i halsen fick jag springa in på jobbet och sminka mig och gå med svansen mellan benen och sätta mig vid mitt skrivbord sent. Usch och fy...jag gillar inte att vara på jobbet efter åtta och det förstörde verkligen hela mitt humör den dagen. Känner inte att jag fick ut det mesta av träningen heller. 
 
Nästa gång ska jag testa att träna på kvällen istället eller kanske flytta om lite och köra styrka på lördag istället. En bättre plan behövs i alla fall!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0