Balkong pimpning

Jag har varit lite sugen på att försöka mig på att odla lite den här sommaren också. Nu kan jag i alla fall börja i rätt tid och kommer vara hemma mestadels av sommaren. Så idag bar det av till Plantagen! Med bil! Det här kan börja låta tjatigt men jag kan inte sluta påpeka hur mycket enklare allt är nuförtiden när man kan packa ner en massa i bakluckan. Förra året fick vi ta en taxi med med alla odlings prylar och jag börjar bli lite trött på att skämmas inför taxi chafförer. 
 
Idag köpte vi småplantor med orange paprika och röd chili. Vi körde chili förra året också och det fungerade väldigt bra i matlagning och det blev många chiligrytor. Förra året köpte vi dock en "vuxnare" chiliplanta som vi mest behövde hålla vid liv för att vi skulle få ny chili så blir intressant att se om vi kan få en liten planta att växa. Jag köpte även med mig småplantor med jordgubbar...ska bli intressant att se om vi får något där. De ska egentligen planteras med mer avstånd än vi hade i krukan men det borde gå ändå...kanske :)
 
Det vi inte fick tag på var en körsbärstomat planta. De var helt slut som vanligt...vi hade samma problem förra året också. Men de ska få in fler så blir nog en till tur dit. Men då behöver vi fler krukor!
 
 Jag brukar försöka döpa mina växter så jag bättre ska hålla dem vid liv (har dock inte fungerat så bra hittills). Chiliplantan heter Viktor och paprikaplantan är Anton.
 
 Jordgubbsplantorna är Pikmin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0