Trött

Det har varit mycket att stå i sedan påskledigheten börjat att jag inte riktigt känt att jag haft ledigt. I torsdags hämtade vi bilen, gjorde ärenden och så tränade jag och i fredags var det träning, fixande inför kattuställningen och så badade jag båda katterna. Tror tibbe och jag satt i nästan en halvtimma och klippte tovor av Hunter i duschen. Enda tillfället man får röra hans mage så vi försökte klippa det mesta...nu har han stora kala fläckar på bröstet men det borde kännas mycket bättre för honom att röra sig nu. 
 
Igår var det kattuställning hela dagen och det var någonstans där som jag kände att nu fick det vara nog. Jag är väldigt bra på att planera mina dagar och sätta upp listor men på semestrar kan jag ibland bli helt tvärtom och få panik bara jag ser en lista. Jag hade lite samma problem i höstas och då gäller det att försöka lyssna på kroppen. Jag hade massa planer uppsatta för idag men jag fick ångest bara jag tänkte på alla "måsten" så som tur var kunde jag avboka allt och bara ta dagen som den kom. 
 
Det blev en skön cykeltur i solen till Gränby centrum där vi mest tittade runt och handlade lite mat. Sedan tog vi ut katterna på balkongen en stund så de fick vara ute i solen också. Jag borde dock ha tänkt på att sopa balkongen innan för den var riktigt dammig så de nytvättade katterna hade såklart gråa tassar när de kom in :) På eftermiddagen blev det ett par timmar Devil May Cry spelande och spelet verkligen växer på en. Jag tycker fortfarande det är väldigt bra och vi hade precis en riktigt cool bossfight. Påminde väldigt mycket om Devil May Cry 2. Till middag blev det lite halvt påskinspirerat med ägg och sill till förrätt och sedan blomkålsmos och pannbiff till huvudrätt.
 
Vad jag har saknat speldagarna! Jag har inte hunnit spela på år och dar och jag märkte idag hur mycket jag saknat att ha dagar utan måsten då man bara kan spela hela dagen lång om man vill. Det kommer nog tyvärr inte bli många sådana dagar i vår men man får ta tillvara på dem när man får tillfälle. Idag var nog första dagen som kändes som riktig semester :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0