Jag kom hem i alla fall

Det blev en lång dag för mig på kattutställningen i lördags. Jag kan tänka att det är enklare när man åker bil för då kan man packa med sig en bekväm stol, extra tröja om det är kallt och kanske t o m kan lyxa till det och ta med laptopen. När man kommer med tåg som jag gör så gäller det att packa lätt, det absoluta minimum man behöver. 
 
Utställningen drog ut på tiden också och jag såg hur jag missade fler och fler tåg ju längre tiden gick. När allt väl var över fick jag stressa ner allt och springa till stationen med all packning. Jag kom dit två minuter innan tåget skulle gå men till min överraskning så var alla tågen till Uppsala inställda från sju på kvällen för spår arbete...och jag var såklart där sju. Kul att det inte fanns någon info om det någonstans!
 
Det var bara att släpa allt till ersättningsbussen som tog en till Upplands Väsby. Därifrån blev det mer väntan innan jag kunde ta pendeln till Uppsala. Jag tror jag var hemma vid halv nio på kvällen och då dröjde det inte länge innan jag somnade på soffan. Helt slut! Jag har fortfarande träningsvärk i axlarna av allt släpande. Nästa gång hoppas jag verkligen att jag kan ta bilen.
 
Fabio Brambilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0