Springa i Besancon

Igår blev det min första springtur här i Besancon. Jag var ganska nervös innan eftersom jag inte har något internet och vi hade en tid att passa på morgonen så jag ville verkligen inte springa vilse. Men jag tog det hyfsat säkert och sprang nästan bara en gata hela tiden och vände sedan om och sprang samma väg tillbaka. 
 
Det var skönt att få röra på sig lite och det blev ett bra pass. Besancon ligger i en dal och tibbes mamma bor på ena berget så det blev definitivt en del uppförs och nerförsbackar. Hela första halvan av turen gick uppåt berget mot en skog. Jag sprang med en jättefin utsikt över staden och skogen....eller förutom en död katt som låg vid vägkanten. Usch, stackarn :/
 
Jag sprang in en liten bit i skogen och det var väldigt fint men också ganska läskgt. Helt tomt på folk förutom en halvläskig kille som mestadels gick och sedan gick rakt in i buskaget och bara försvann. Jag började fundera lite på att om något skulle hända mig när jag springer i ett annat land utan ID...hur lång tid tar det innan jag identifieras?
 
Äsch, bara mina tankar som spökar :) Turen gick bra och det var nerförsbackar hela vägen hem. Jag sprang förbi ett bageri och lyckades köpa våran frukost helt på franska innan jag gick tillbaka till lägenheten!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0