Söndagen

Helt insane vad fint väder vi hade idag i Uppsala. Det var 25 grader och vindstilla och jag hade shorts på mig för första gången i år! I bilen visade det upp till 30 grader men jag tror den fick lite solsting av alla parkeringar. 
 
Idag hade jag nog egentligen behövt vila så jag kan bli av med den här förkylningen men det var så mycket jag ville hinna med och komma ut i det fina vädret så det fick vara. Och jag tycker jag hann med en bra del av det jag ville. Jag överraskade tibbe med pannkakor till frukost som jag fixade ihop medan jag städade lägenheten och klippte klorna på katterna. Jag kan säga att idag var Hunter den snälla att klippa medan lilla Yuki har fått en himla attityd och inte alls ville sitta i knät utan skulle bita mig istället. Såklart hennes bett känns ju knappt.
 
Sedan vädrade jag katterna på balkongen och njöt av solen lite och Hunter blev superglad över kattgräset jag odlat till dem. Efter det blev det bilutflykt..eller det kändes mer som att åka i en bastu men det var så skönt att lätt kunna ta sig runt till alla affärer. Vi var ute i boländerna och köpte lite kattmat, växter och annat smått och sedan bar det av till gränby centrum där det blev naked juice (höll på att få värmeslag och behövde en kall sockerkick) och matinhandling. 
 
När jag kom hem fixade jag med odlingen på balkongen, badade båda katterna, förberedde för morgondagen och fixade ansiktsmask. Puh! Jag har fortfarande en del kvar på listan för idag men får ta resten under veckan. Hoppas ni alla hade en solig och fin dag!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0