Norak kattutställning juni 2013 - Dag 2

Dag två kände jag inte lika mycket press eftersom jag redan fått det jag kommit för så den här dagen var bara bonus. Såklart ville jag ju att de skulle ta cert i sin nya klass, klass 6 nu (de var klass 8 på lördagen), för det behövs ett cert utomlands i den här klassen också och det är alltid skönt att slå två flugor i en smäll. 
 
Men det stressande den här dagen var att Hunter skulle ha domaren Andreas Woelm från Danmark medan Yuki skulle ha Lena Björkander från Sverige och de skulle upp samtidigt! Typikst! Jag kände verkligen svetten rinna och stressen när det började närma sig vår tur men tack vare att de inte hade samma hastighet och jag kunde sätta katterna i burarna bakom domarna så gick det precis. 
 
Först upp var Hunter. Andreas hade satt ett litet bord på sitt domarbord så det var lite tungt att få upp honom men han satt i alla fall så snällt kvar. Andreas pratade också engelska vilket var skönt för då kunde jag lätt förstå honom. Han gillade verkligen Hunter och tyckte han var stor och bastant som en sibir ska vara och hade jättefin päls. Hunter fick både ett cert och skulle tillbaka för nominering.
 
Snabbt in med Hunter i buren och upp med Yuki till Lena. Hon tyckte Yuki var jättefin men som jag ofta får höra så är inte hennes öron bra placerade och så behöver hon mer panna så profilen blir bättre. Hon tyckte även jag kunde preppat hennes päls lite bättre så den fått mer textur. Men Yuki fick sitt cert och skulle också tillbaka för nominering. 
 
In snabbt med Yuki i buren och upp med Hunter för nominering. Han tävlade mot en GIGANTISK norsk skogskatt som kammat hem ett BIS (best in show) dagen innan så jag visste redan att det var kört. Men Andreas tittade ändå lite extra på Hunter och tyckte han var en perfekt sibir men nomineringen gick till den andra katten. 
 
Det blev in med Hunter i buren och sedan hann jag sätta mig i två sekunder medan jag väntade på att Yuki skulle upp. Tror jag råkade nicka till lite för plötsligt var det vår tur och jag fick springa och hämta henne. Det var samma här, vi var emot en jättefin skogis och även om hon sa att Yuki var en jättefin sibir så gick nomineringen till den andra katten. 
 
Men måste säga att det var lite skönt så jag kunde ta det lugnt resten av dagen och stressa ner lite. Båda katterna har nu i alla fall sina titlar och behöver nu åtta titlar från tre olika domare i två olika länder för att få nästa titel. En är redan tagen så sju kvar!
 
Andreas Woelm
 
Lena Björkander
 
Katterna chillar på fönsterbrädet i hotellrummet 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0