Midsommar

Hoppas ni alla haft en trevlig midsommar! Här i Uppsala var det jättefint väder och strålande sol hela dagen. För mig kändes det som en riktig semesterdag eftersom vi kunde äta frukost på balkongen i solen. Eller jag vet inte om man kan klassa det som frukost eftersom jag inte hann äta något förrän vid två tiden. Jag var ute och sprang på förmiddagen och var tvungen att fixa lite ärenden efteråt så det blev lite sent. Men gott var det i alla fall!
 
Sedan satt jag mest och läste i solen med katterna på balkongen. Det var en riktigt skön och lugn dag. På kvällen blev det matlagning. Jag fixade det som vi nästan alltid äter vid midsommar, jul och påsk som också är min favorit. Sill, lax och ägg till förrätt och fäskpotatis med pannbiff och brunsås till middag (jag föredrar dock jul versionen men jansons, vurtbröd, julskinka och julmust). Till efterrätt blev det en sommarklassiker; tibbes äppel smulkaka med vaniljsås. Så gott!
 
Jag lyckades även trycka i mig lite glass på kvällen för att kyla ner mig. Det gick knappt att sova så varmt det var. Det spelar ingen roll egentligen för det är skönt att sommaren äntligen är här!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0