Castlevania - Lords of Shadow

Jag trodde aldrig det skulle hända men vi har äntligen spelat ut Castlevania - Lords of Shadow nu! Jag fick sådant sug att spela det igen när jag såg trailern för tvåan från E3 så jag dök in i det. Det tog ett bra tag att lista ut vart jag var någonstans och hur man spelade men efter lite svärande och gamefaqs så kom jag vidare. Jag fick dock sänka svårighetsgraden från normal till easy för det tog för lång tid att spela, jag dog verkligen hela tiden. Det känns som det är ett lite svårare spel, typ i samma nivå som DMC3 som jag också fick köra på easy för jag kunde inte ens komma förbi första bossen!
 
För att ge någon sorts recension så skulle jag säga att det är helt klart värt att spela men jag hade hoppats på ett lite mörkare spel med en lite mörkare huvudkaraktär. Men det var coola bossar med olika steg och taktiker för att ta ner dem och sådant gillar jag. Jag gillade även att det var en massa pussel i spelet och så fanns det en minnesvärd bana när man krymptes ner och fick springa runt i en speldosa.
 
Nu längtar jag verkligen till tvåan som ska släppas i vinter och att se hur de ska binda ihop ettan med tvåan för man fick ingen riktig hint om det. Tvåan verkar också mycket mörkare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0