PT träning

Ikväll var det dags för ett nytt PT pass! Vanligtvis brukar vi köra på gymmet men den här gången fick jag testa på att träna i hennes egna lokaler. Jag glömde såklart ta bilder men det var ett mysigt rum med basutrustning och det var lite annorlunda att vara helt ensamma när vi tränar. 
 
Vi började med att köra mycket stretchning och massage med fokus på mitt vänster ben. Blev rullning med foam rollern och sedan använde vi en enkel tennisboll som förvånansvärt nog gjorde mycket gott för mina vader och skuldror. Jag var helt mör efter bara uppvärmingen! Sedan blev det mina fruktade chins och dips som vi kör ofta men den här gången hade jag ingen maskin som hjälpte mig utan skulle upp med hjälp av bara ett gummiband. Jag skakade ett bra tag efter det, speciellt också för att jag har så otroligt dålig balans.
 
Det blev fler övningar för mage, ben och balans och sedan fick jag testa på marklyft. Mycket teknik men riktigt roligt! Tror det kan bli en favorit men det slår nog inte militärpressen som jag älskar. Ser fram emot att testa övningarna igen i helgen!
 
Jag passade på och gick förbi Life idag för att fylla på mitt förråd av den goda Nakd baren. Inga konstiga tillsatser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0