Drömmar?

Jag har börjat på en lista som heter "Drömmar innan 30 år". Jag börjar närma mig den stora milstolpen nu och känner lite att allt har stannat av de senaste åren och det har mer blivit fokus på småsaker och vardag eftersom jag aldrig har tid till annat och då har liksom den stora bilden försvunnit. När jag var yngre visste jag exakt vad jag ville bli och hade mina mål som jag arbetade för men nu har jag inga längre. Lite läskigt också när jag började på listan och kom på en punkt. En punkt! Är det allt jag drömmar om?

 

Jag tror jag har varit lite i en 30 års kris sedan jag fyllde 25, eller det kanske heter 25 års kris? I alla fall, jag tror det är det som också påverkat hur jag mått den senaste tiden. Jag skulle behöva stanna till ibland och fundera på vad jag tycker är roligt, om jag är nöjd med mitt liv och vad jag vill göra i framtiden. Det är läskiga frågor som man inte alltid vet svaret på men jag är livrädd att vakna upp om tjugo år och ångra att jag aldrig gjorde något. 

 

Jag ska ta och fundera vidare på den där listan och fylla den med massa roliga planer för framtiden! Det känns alltid enklare att vara motiverad och göra en bra plan så länge man vet vad man jobbar för. Annars står jag bara och trampar på samma plats hela tiden och blir besviken för att jag gör det när det är jag själv som måste pusha för att ta mig ur vardagsträsket. Enklare sagt är gjort men man måste försöka i alla fall.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0