Sista dagarna i Frankrike

De sista dagarna i Frankrike var det mycket som skulle hinnas med så jag hann inte använda datorn så mycket (vi är alltså hemma i Sverige igen). På torsdagen var jag ute och sprang min längsta löprunda någonsin på hela 17,35 km i skogen i Besancon och benen kändes bra så jag är överlycklig! Nu känns inte en halvmara helt omöjlig längre :)
 
Efter löprunda och frukost bar det av till tibbes mormor för lite öl och pratstund, sedan iväg till Gwilherm (tibbes bror) jobb och titta på deras utställning (han jobbar på ett museum) och mer öl och pratstund. Efter det var det av till tibbes morbror med hela deras släkt för lite plockmat och mousserande vin. Jag har som sagt inte druckit så här mycket på länge som jag drack i Frankrike :P
 
Tibbes kusiner jag träffade den här dagen var i alla fall de som pratade mest engelska och så gillade de tvspel och älskade Resident Evil. Yay! Något jag kan prata mycket om :)
 
Dagen efter sa vi hejdå till alla och åkte in till Paris för lite shopping i varuhuset La Defense innan vårt plan gick på kvällen. Det spöregnade i Paris så vi kände inte för att gå ute och jag ville till en speciell klädbutik som finns där. De har väldigt annorlunda och coola kläder så jag var sugen på att unna mig något. Kan ni gissa vilken butik av alla där som var nerstängd? Jepp....typiskt :/
 
Oh well, vi hade en trevlig dag i varuhuset och vi hittade en del nya kläder till tibbe. På kvällen tog vi flyget och jäklar vilken turbulens det var. Vi var några av de få som hann få våran mat innan de fick avbryta middagen så personalen kunde spänna fast sig. Det var en blandning mellan dödsångest och skratt för mig. Jag var ganska rädd när det aldrig slutade men samtidigt kunde jag inte sluta skratta för det var helt omöjligt att få in maten i munnen när allt bara flög fram och tillbaka. Tur att magen är van vid turbulens så man fick behålla maten :)
 
 
Färskpressad apelsinjuice och varma baguetter med ost och bacon. Mmmmm....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0