Juldagen

I Frankrike så firar man jul och delar ut julklapparna på juldags morgonen. Presenterna läggs under granen natten innan och i tibbes familj ställer alla en sko under granen som alla lägger ens presenter runtomkring. Jag ställde min löparsko såklart :)
 
När vi väntade på att dela ut presenterna så serverades det champagne och sötsaker. Här drog jag linjen och sa faktiskt nej. Mådde inte så bra sedan kvällen innan och jag kände inte för alkohol innan frukost....noooo. Jag fick en massa roliga presenter (kan visa senare!) och sedan äntligen vid tvåtiden fick jag min efterlängtade frukost. 
 
Efteråt åkte vi iväg till mer släktingar och åt en dessertbuffé med ännu mer mousserande vin till det. Det var gott men...alldeles för mycket sötsaker. Kände sådan avsmak för sött efteråt och är fortfarande inte sugen på det. Kanske bra att man äter sig trött på allt så man kan äta lite nyttigare igen efter julen ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0