God jul från Frankrike!

Hoppas ni alla har en trevlig julafton hemma i Sverige! Jag har redan varit ute och sprungit en julafton tur i skogen i väldigt blåsigt väder. Nu sitter jag och tittar på en film om någon is tornado dubbad på franska medan jag vilar lite innan vi ska iväg och fira julafton ikväll med stora släkten. 
 
Tänkte berätta lite om igår. Igår var det dags för mig att laga mat och jag ville visa lite av en svensk jul så jag hade tagit med mig både sill och anjovis. Tibbe hjälpte mig så vi fixade ägg, sill och ägg till förrätt och så gjorde vi janssons frestelse med köttbullar och gräddsås till huvudrätt. 
 
Lite trixigt att laga mat i ett annat land när ugnar, ingredienser och annat skiljer sig men jag tyckte det blev ganska lyckat ändå och folk verkade gilla det. Jag blev superglad! Till efterrätt hade de köpt en paj som de brukar äta till jul. Alla får en skiva var och så finns det en leksak i pajen och den som hittar den får ha på sig en krona. Tibbe vann såklart :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Varför har inte vi sånna pajer, haha!

2013-12-25 @ 10:01:36
Postat av: Frida

Varför har inte vi sånna pajer, haha!

2013-12-25 @ 10:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0