Bouldering

Ikväll testade jag för första gången på att klättra/bouldering. Vi var ett gäng från jobbet som gick bort till Klättercentret på kvällen. Oturligt nog så lyckades vi tima in det med någon tävling så stället var helt fullproppat. Det gjorde det lite svårt att hitta lediga ställen att klättra på och kändes inte så bekvämt med massa åskådare när man är nybörjare men det var ändå roligt på det sättet att man fick se massa duktiga klättrare testa helt galna leder. 


Min höjdskräck var ett problem men det blev bättre ju mer tiden gick och mot slutet kände jag mig lite säkrare. Lyckades t o m klättra fyra leder, såklart de enklaste, men ändå!


Ska bli intressant att se om jag får någon konstig träningsvärk i axlar, armar eller händer. Man var ganska slut efteråt.


 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0