Topcat 2013 - Resultat

Det var en trevlig men väldigt varm dag på utställningen. Jag var lite nervös hur det skulle gå att köra dit och parkera men det var i princip att köra längs motorvägen hela tiden och sedan låg det ganska nära avfarten. Eftersom jag var tidig var det inga problem att hitta en bra parkering och det var inga köer vid incheckningen. Därför jag föredrar att vara där i tid. Då hinner jag äta frukost också innan allt drar igång.
 
Hunter och Yuki hade olika domare och skulle såklart upp samtidigt men eftersom de tog olika tid på sig så blev det Hunters tur först. Han hade Jörgen Frithiof från Sverige som verkade gilla honom väldigt mycket och tyckte han hade den bästa pälskvalitén han sett på veckor, yay! Hunter var väldigt fräsig idag så han tittade inte supernära på honom (nog så jag undvek att han såg den sönderklippta pälsen på baken, puh!). Han tyckte dock att han var väldigt oproportionelig just nu med en väldigt stor kropp och ett liiiitet huvud, tror han t o m sa knappnålshuvud. Men jag förstår och håller med honom, Hunter ser mycket bättre ut på vintern när han får sin stora pälskrage. Så han togs inte upp för nomineringar men han fick sitt certifikat.
 
Yuki hade en italiensk domare som heter Alessandro di Chio. Han tyckte hon var superfin och var bastant (och tung!). Däremot som vanligt så sitter hennes öron för högt upp men hon skulle tillbaka för nomineringar. Där slutade dock vår tur för först glömde domaren att sätta upp oss på listan så jag fick säga till men vi fick ändå nomineringen, antagligen för att hon var den enda kastrat honan. Sedan i panelen så glömde de ta ut henne ur buren för bedömning så jag fick springa fram och säga till igen. Oh well, hon fick ingen röst ändå men kunde ha gått lite smidigare. 
 
Annars hade jag en jättetrevlig dag med trevligt sällskap och jag fick njuta lite av solen när vi åt lunch. I hallen däremot så höll jag på att få värmeslag, nog första gången jag varit varm på en utställning, tycker alltid hallarna brukar vara för iskalla.
 
S*Stimics Boddington: CAGPIB
S*Mälarhöjdens Mynta: CAGPIB, NOM
 
Jörgen Frithiof
 
Alessandro di Chio 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0