Sista PT timman

Idag hade jag mitt sista PT pass med Kadri. Jag hade bett om ett tufft sista pass och det var precis det jag fick, kanske ska vara lite försiktig vad man ber om...men jag gillar att känna att jag verkligen tränat.
 
Vi tog en sal för oss själva och sedan blev det ett cirkelpass från helvetet. Det blev tre rundor med tio övningar per runda och mot slutet fick jag använda mycket viljestyrka för att ens lyckas komma upp från golvet. Svettades som en galning och det sved i ögonen av allt salt jag svettades.
 
En övning var hoppa hopprep och jag var väldigt tveksam. Det är faktiskt något jag aldrig lärt mig och jag är alldeles för försiktig och rädd för att våga testa. Men det är då det är bra att ha en PT, hon hjälpte mig med teknik och sedan fick jag helt enkelt köra tills det gick. Och på andra rundan gick det, jag hoppade faktiskt hopprep! Så man kan lära gamla hundar att sitta ;) Det var inte alls svårt så länge man inte var rädd utan vågade pusha sig lite. Som sagt, litet steg för en vanlig människa men kändes stort för mig.
 
Det var lite sorgligt att säga hejdå men vi sa på återseende. Vi kanske träffas på något pass eller så kanske jag testar att gå till hennes egna gym när de fått större lokaler. Ska bli intressant att se nu om jag lyckas hålla igång styrketräningen utan henne, jag behöver någon som pushar/skäller på mig lite!
 
Om ni vill läsa lite mer om Kadri så hittar ni hennes hemsida här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0