PT träning

Idag blev det ett nytt pass med min PT. Vi körde igenom kroppen men la på lite mer vikter och testade lite nya övningar. Vi kom fram till att jag är väldigt stel och behöver öva mer på att bli lite mjukare och rörligare och så behöver jag verkligen träna mer armar för det är pinsamt hur lite jag orkar lyfta. 
 
Vi körde marklyft den här gången, var ett tag sedan jag körde den sist. Jag har riktigt svårt att få in bra teknik och direkt när vi lägger på vikt så tappar jag tekniken efter fem repetioner och istället lyfter mer med ländryggen vilket kan bli dåligt. Blir massa nötande så jag får in tekniken!
 
En sak jag var stolt över var att jag för första gången kunde göra utfall bakåt med två stycken 8 kg vikter men det behövdes mycket pushande för att jag skulle göra alla repetioner för det var tuuungt. Kul pass i alla fall och när jag kom hem blev det massa stretchning och foam roller. Båda mina knän och lår är superstela nu så får nog bli att köra morgon och kväll ett tag om jag ska kunna springa.
 
Tibbe hade fixat i ordning middag när jag kom hem. Spenatpaj gjord på mandelmjöl och lite One Bake. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0