Gone Home

Idag har jag spelat igenom ett spel för första gången på länge, även om det bara tog tre timmar. Jag spelade igenom "Gone Home" som finns på Steam och är ett väldigt mysigt och lite läskigt gammaldags spel. Ens karaktär har kommit hem från en resa och hittar sitt hus tomt och letar runt i huset efter ledtrådar på vad som hänt. 
 
Jag gillade verkligen spelet! Jag vill inte ge någon mer ingående recension för jag vill inte spoila något men jag rekommenderar att spela det. Det var lagom läskigt för att jag skulle våga spela och det var kul att faktiskt läsa saker och hitta ledtrådar själv utan att allt blir serverat som det gör i moderna spel. Fick mig att tänka tillbaka på de gamla peka-klicka spelen och filmspelen som jag älskade. X Files spelet på sju skivor som jag satt med anteckningsblock för att lösa ledtrådar...saknar de spelen.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0