Canagan

Nu är det dags att testa ett nytt foder till katterna! Jag kände att när vi äter lite renare och bättre nuförtiden så vill jag gärna testa att ge katterna lite renare mat som innehåller mer kött och inte massa spannmål som de inte behöver. Det finns en del bra märken ute och vi landade på Canagan.
 
Vi började med att köpa små testpåsar i lax och kyckling smaken och katterna var inte så förtjusta i någon av dem i början. Yuki vägrade att äta någon av dem tills hon vågade att testa kycklingen som hon nu äter men laxen rör hon inte. Hunter gjorde tvärtom och åt bara laxen men efter en dag så började han äta kycklingen istället och vägrade laxen. Chicken it is!
 
Nu har vi köpt en stor påse så får se hur det går. Jag är alltid lite orolig att Hunter ska lägga på sig massa vikt men det här ska vara renare mat så de blir mättare av mindre. 70% köttinnehåll, inget spannmål och kamomill för att stärka immunförsvar och ge rogivande effekt. Inte för att jag tycker de är så stressade men det låter ju bra :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0