Teorilektionerna klara!

Nu har jag gått på alla teorilektionerna! Jag kan såklart inte allt ännu men känns bra att ha gått dem. Om man har baskunskap eller kan köra en massa hemma så säger de ju mest det som står i boken men för mig har det hjälpt mycket. Efter de har visat hur bilen krockar i olika hastigheter så har jag också en helt annan respekt för hastighet och jag ser nu alltid till att bilbältet sitter bra. 
 
Övningskörning går framåt också. Idag fick jag testa på mindre och större landsväg vilket nog var det läskigaste hittills. Att man kan få köra 70 på så krokiga smala vägar med massa hus gör mig väldigt nervös...såklart saktar jag ju ner och kör till sidan vid kurvor men tänk om man kör förbi en buss? Eller om den mötande bilen kommer in i kurvan för snabbt? Vi körde även ut på en stor landsväg och så fick jag testa på 6ans växel och 90 km/h. Jag som äntligen blivit bekväm med 50 km/h satt och skrek inombords ;)
 
Min pappa brukar nämna det här klippet och exakt så här känner jag mig efter körlektionerna. Svettas som en galning och försöker få loss händerna som krampaktigt håller fast vid ratten.
 
 

Kommentarer
Postat av: Papá

Hahahaha, visst är det roligt!
hoppas du inte böjer ratten också =)
Du kommer att kunna köra utan problem, det vet jag för du är jätte duktigt på allt du företar dig!
Kör på, du kommer att klara det!!
Jag är så himla stolt över dig !!!!!
Kram

2012-09-12 @ 20:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0