Nyfiken Yuki

Sedan vi skaffat katt har jag lärt mig att:
  • Alltid titta ner innan jag vänder och går åt andra hållet
  • Alltid titta under stolen innan jag flyttar den
  • Alltid räkna katter innan jag går hemifrån
  • Aldrig lämna mat eller porslin vid kanten på köksbänken
  • Aldrig lämna fönstret öppet
  • Alltid titta i ett skåp innan jag stänger det
  • Alltid fälla ner toalocket
  • Alltid gå och leta efter katterna när det varit tyst för länge
Finns nog säkert flera men är roligt att se att man får andra vanor. Och hur har jag lärt mig detta? Genom massa misstag. Vet inte hur många gånger jag hållit på att ramla framstupa för att en katt smugit sig in och speciellt eftersom vi har vitsvarta mattor och en vitsvart katt. I början hände ganska ofta att vi hämtat något ur ett skåp och efter ett tag frågar jag "Har du sett Yuki någonstans?", så hade hon såklart krupit in. 
 
Nu har vi ju lärt oss det mesta så det händer inte så ofta längre och vissa saker lär man sig ganska snabbt, både vi och katterna. Som den gången Yuki kom inspringandes i badrummet och hoppade upp på toaletten som var öppen och hon ramlade ner i den. Nu har vi den alltid nerfälld men hon tittar faktiskt alltid själv innan hon hoppar upp nuförtiden. Nu låter det nästan som bara Yuki hittar på hyss men Hunter har gjort en del han också...
 
Imorse öppnade jag kylskåpsdörren och vände mig om och då såg Yuki sin chans! Istället för att ta ner henne direkt så tog jag fram kameran, vår kyl ekar tom nu ändå :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Irene Lenhammar

Hihi, fler matmonster...
Undrar om det går i släkten...? :)

Cayenne äter först upp sin portion med blötmat, snabbt som ögat, sedan petar hon bort Alex och hugger in på hans portion också, om man inte passar på henne så Alex hinner äta klart först.
//Irene

Svar: Hehe :) Här är det nog Hunter som är matvraket och snabbt hugger in på Yukis portion om hon går därifrån. Även om han har mat kvar i sin egen skål!
Vinterna

2012-10-10 @ 21:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0