Hungry as a horse

Vet inte vad som hänt de senaste veckorna men katterna har blivit extrem hungriga. Förut kunde jag ställa fram maten och så fanns det fortfarande en del kvar när jag kommer hem från jobbet men nu är det alltid tomt efter någon timma. Ibland t o m tio minuter efter jag ställt fram den! Vet inte om de lägger på sig för vintern eller om det kanske är Yuki som vräker i sig. 
 
Stod på biverkningarna till p-pillren att de kan få en ökad aptit och det stämmer för nuförtiden slicker hon rent sin skål. Lämnar Hunter någon mat så kan hon äta upp den också...får passa så hon inte lägger på sig en massa för med de korta benen så kommer hon rulla fram till slut :)
 

Kommentarer
Postat av: Frida

De laddar inför vintern! Våra gör samma sak :) De äter som hästar!! Den instinkten har katterna kvar, att de ska samla på sig massa hull innan kylan kommer så att de ska "överleva" lättare (när de var vilda handlade det väl snarare om att överleva). Sedan äter de mindre under sommarhalvåret. Bli inte orolig om de går upp lite i vikt nu under vintern. Det är normalt och de kommer tappa det igen när våren kommer.

Svar: Tack för infon! Slipper jag oroa mig...och så är de så söta när de är goa och runda :)
Vinterna

2012-10-24 @ 07:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0